
Mimo sporów na gruncie samego rządu, o których informowały media, Rada Ministrów przyjęła projekt ustawy o rozpatrywaniu reklamacji i sporów klientów podmiotów rynku finansowego oraz o Funduszu Edukacji Finansowej, przedłożony przez ministra finansów, funduszy i polityki regionalnej. Dotychczasowe zadania Rzecznika Finansowego mają zostać przejęte przez Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Dzięki temu rozwiązaniu zwiększy się efektywność ochrony klientów, którzy korzystają z usług podmiotów rynku finansowego. Utworzony zostanie także Fundusz Edukacji Finansowej, którym będzie zarządzał Prezes UOKiK. To bardzo ważna zmiana dla rynku serwisów samochodowych, które funkcjonują w warunkach permanentnego sporu z towarzystwami ubezpieczeniowymi. Rządowy serwis GOV.pl tak “reklamuje” […]
Czytaj więcej ›
Opublikowano projekt zmian w Prawie o ruchu drogowym, mający na celu uszczelnienie sytemu badań technicznych pojazdów (numer z wykazu RCL: UC48). Jest to drugie w ostatnich latach podejście do tego tematu, bo projekt który był procedowany pod koniec 2018 roku, został zdjęty z porządku obrad Sejmu już na etapie trzeciego czytania. Przyjrzyjmy się zmianom jakie miałaby wprowadzać nowa ustawa. System badań technicznych pojazdów wymaga zmian, bo jest obecnie bardzo nieszczelny. Kwitnie turystyka przeglądowa, a stacje kontroli pojazdów “rywalizują o klienta” małą wnikliwością przy badaniach. Więc wszystkie zmiany mające na celu uszczelnienie systemu należy ocenić pozytywnie. Wszystko zależy jednak od […]
Czytaj więcej ›
Podwójną opłatę zapłacą zapominalscy za badanie techniczne auta, przeprowadzone po 30 dniach od terminu. Jeszcze dotkliwsze konsekwencje, bo aż do 10 tys. zł, mogą spotkać właścicieli stacji diagnostycznych, w których przeprowadzono nieprawidłowo badanie – zakłada projekt noweli prawa o ruchu drogowym. Większy nadzór nad sprawdzaniem stanu technicznego aut ma pomóc w zwiększeniu bezpieczeństwa na drogach i wyciągnąć Polskę z “ogona” europejskich państw.
Czytaj więcej ›
Jak już informowaliśmy wprowadzone od 17 października 2020 tzw. godziny seniora nie dotyczą salonów dealerskich, komisów i serwisów. W uzupełnieniu tej informacji informujemy, że w obiektach tego typu obowiązuje jednak przewidziany w rozporządzeniu o ograniczeniach w związku z covid limit klientów. Tłumaczymy dlaczego. Przypomnijmy, zgodnie z §29 ust. 4 rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii z dnia 9 października 2020 r. (Dz.U. z 2020 r. poz. 1758), w obiektach i placówkach, o których mowa w § 7 ust. 1 pkt 1 i 2 rozporządzenia, oraz świadczących usługi pocztowe […]
Czytaj więcej ›
Opłata za korzystanie ze środowiska jest daniną uiszczaną na podstawie przepisów ustawy – Prawo ochrony środowiska. Jeśli chodzi o użytek samochodów, uiszczają ją właściciele dużych flot, ponieważ jest ona zależna od rzeczywistej ilości wprowadzonych pyłów i gazów (czyli zużycia paliwa), a ponadto ustawa przewiduje limit opłaty od którego jest ona uiszczana. Opłata jest quasi-podatkiem ekologicznym, ponieważ jej wysokość jest powiązana z europejskimi normami spalania. Kilka tygodni temu, Związek Dealerów Samochodów jako reprezentant polskich przedsiębiorców działających w branży sprzedaży i serwisowania samochodów, w piśmie skierowanym do Prezesa Rady Ministrów i Ministra Klimatu i Środowiska zwrócił uwagę na pilną konieczność nowelizacji […]
Czytaj więcej ›